Epiloog

23 februari 2020 - Boom, België

Na een min of meer veilige vlucht - enkel de laatste 40 minuten was er hevige turbulentie - zijn we geland in Zaventem. In de striemende regen, iets wat we de voorbije week niet gekend hebben. In plaats van de mooi ondergesneeuwde meren en velden zagen we vanuit het vliegtuig terug het grauwe België. Morgen kan ik al aan het werk. Om het extra pijnlijk te maken met de vroege shift.

Wat we de voorbije week hebben gezien en vooral hebben meegemaakt was zelfs voor een droogstoppel als ik 'ongelooflijk'. Dit doet ons beide watertanden naar meer. Ondertussen ben ik te weten gekomen dat er een cyclus bestaat wat betreft het noorderlicht. Deze duurt ongeveer 10 jaar en laat 2020 nu net het jaar zijn met het minste zonneactiviteit. De komende jaren wordt het enkel beter, met een hoogtepunt rond 2024 - 2025. Wees maar zeker dat we dan teruggaan! In onze groep zijn er zelfs die dit volgend jaar al willen doen.

Ik hoop dat ik jullie de voorbije week heb kunnen entertainen met de verhalen en vooral de foto's van onze escapades in het hoge noorden. Om het een beetje leesbaar te houden, heb ik getracht om er af en toe iets humoristisch tussen te gooien. Het makkelijkst is dan om enkele zaken lichtjes te overdrijven, maar dat zullen de meesten onder jullie zelf al wel hebben beseft.

Seuraavan kerran (Fins voor: tot een volgende keer)!

1. Hendrik Carsauw:
    Dirk,
    Bedankt voor je mooie "Dagelijkse kost" en droom zacht.
    Hendrik
  2. Rosette Huyghe:
    23 februari 2020
    Bedankt je was een hele goede reisgids , maar dat ben je altijd al he ! Terug de dagelijkse sleur , dat wordt ge gauw gewoon hoor .
    Grtjes van Willy en Rosette 🥰🌛
  3. Anne Schoeters:
    23 februari 2020
    het was leuk om over jullie ervaringen te lezen, dat smaakt naar meer. En één troost, de meesten onder ons moeten morgen ook aan het werk.
    groetjes
    Anne
  4. Sandra Van Woensel:
    23 februari 2020
    Fijn dat we konden meegenieten!
  5. Kristel:
    24 februari 2020
    Bedankt om toch een beetje mee te genieten van jullie prachtige reis. Idd, groot gelijk dat jullie binnen enkele jaren nog eens terug willen gaan. 't Is de moeite ! Ondertussen terug aan het werk: goeie start daar voor jullie allebei.
    Groetjes, Kristel
  6. Daniël Lombaerts:
    24 februari 2020
    Bedankt voor uw gidsing Dirk. Het was telkens leuk om uw verslag te lezen, en de mooie foto's te bewonderen. Het deed me telkens watertanden. We kijken al uit naar de volgende reis van jullie!