Dag 7

22 februari 2020 - Sirkka, Finland

Vandaag onze laatste volledige dag in Finland. Omdat we gisteren al onze geleende kleding al hadden binnen geleverd waren we de hele dag vrij. We hadden de keuze: ofwel een hele dag shoppen in het gezellige centrum ofwel een wandeling gaan maken in de omgeving. Uiteindelijk gingen we voor een tussenoplossing. In de voormiddag een wandeling richting boscafé, in de namiddag shoppen en relaxen op de hotelkamer. Rond 10u30 zijn we vertrokken. De afstand tot het boscafé was korter dan gedacht zodat we ruim voor het middaguur aan de chocomelk zaten. Ja Willy, zonder rum. Die Finnen hebben voor chocolade met rum een speciaal woord uitgevonden: Havanakakaao. In dit opzicht zou een Irish Coffie eigenlijk Dublinkaffee moeten noemen, maar dat is niet zo.

Na de break deed de zon pogingen om door het wolkendek te breken, wat de omgeving meteen omtoverde tot een idyllisch tafereel. Zonde dus om onze wandeling niet verder te zetten richting zuidkant van het skigebied. Christophe was zo vriendelijk om ons te vergezellen voor de resterende 4 kilometer. Onderweg moeten we toch ergens een afslag gemist hebben. In plaats van rond de berg ging het nu over de berg. Dit zorgde eigenaardig genoeg voor 3 kilometer extra en dit over moeilijker begaanbare paden. In totaal hebben we dus 10 kilometer op de teller. Chapeau voor Chantal dat ze dit heeft gedaan!

Na een drankje hebben we de lijnbus richting vertrekpunt genomen. We hadden zelfs nog een beetje tijd over om te shoppen. Het zal wel een korte sauna worden want om 19u00 gaan we met gans de groep eten in een fonduerestaurant. Ik hoop dat ze rendier hebben ...

Een laatste keer op aurorajacht zal er spijtig niet inzitten. De zon is al een tijdje achter een dik wolkendek gekropen.

1. Rosette Huyghe:
    22 februari 2020
    Laat het jullie smaken,het was zeker een ongelooflijke reis geweest . Ge zult veel te vertellen hebben als jullie terug zijn .
    Doe er daar nog de groetjes van ons.
    Willy en Rosette
  2. Daniël Lombaerts:
    22 februari 2020
    Echt spijtig van dat noorderlicht. Maar jullie zullen zich zéker geamuseerd hebben, zo te lezen en te zien aan de foto's. Een weekje vakantie is toch niks hé, dat gaat véél te vlug voorbij. Allee...we zien elkaar de donderdag, dan kunnen we wat bijkletsen.De groeten aan gans de ploeg hé. Doei!