Dag 6

21 februari 2020 - Sirkka, Finland

Zoal deze morgen al gezegd gingen we vandaag met een hondenslee rondsjeesen. De temperatuur was iets aangenamer dan gisteren, slechts - 1 °C, wel veel wind en sneeuw. Spijtig dat er geen zonnetje te zien was, anders had de tocht iets aangenamer geweest. Dit hebben we natuurlijk niet zelf te kiezen.

Net zoals onze honden trouwens. Tijdens het wachten was er constant ruzie tussen 2 van onze 6 honden. Bij navraag bleek dit normaal te zijn, dit was immers een koppel. Waar heb ik dit nog gehoord? Eens vertrokken kweten de honden zich wel van hun taak, namelijk onze slee voorttrekken. Dit ging goed tot ergens halfweg. Opeens hadden ze blijkbaar geen zin meer en verloor ik terrein op de slee van Theo en Nancy voor mij. Kwatongen beweren dat dit kwam omdat onze honden te veel gewicht moesten trekken. Dit is natuurlijk niet waar. Zoals deze morgen al gezegd: die honden roken dat wij van Boom waren. Mijn geheim wapen - een doos chappi - werkte ook niet, ik was namelijk een opendoender vergeten (ik hoop dat de doos mee op de vlieger mag). Eens de stakingsleider door onze begeleider werd gewisseld met een hond uit de span van Theo was ook dit euvel opgelost. Theo komt immers van Niel.

Terug aangekomen in Levi zijn we onze werkoveral gaan binnenleveren. Dit wil zeggen dat al de geplande activiteiten achter de rug zijn. Zo een overal is ook niet handig om op café te gaan. En dat is natuurlijk wat we in de namiddag hebben gedaan. We zijn gaan wandelen richting boscafé. Daar hebben we toch wel wat lokaal bier achterover geslagen.

Zo veel zelf dat ik tijdens de terugweg een boom moest opzoeken. Ik moet bekennen door de diepsneeuw is dit geen lachertje. Naar het schijnt bestaan daar foto's van. Achteraf gezien was het eigenlijk niet nodig om een boom op te zoeken. De sneeuw was diep genoeg. Remember de put van Chantal van gisteren.

Straks gaan we dineren in het 'King Crab House'. Ik hoop dat Chantal haar les heeft geleerd (of dat de aperitief daar iets goedkoper is). Wordt ongetwijfeld vervolgd.

1. Daniël Lombaerts:
    21 februari 2020
    Mooie foto's met de honden. Geniet van jullie laatste momenten.
  2. Rosette Huyghe:
    21 februari 2020
    Dat was ook niet slim he Dirk , geen opener meenemen als ge een doos chappi meepakt . Ocharme die honden . Hopelijk heeft jullie diner goed gesmaakt .
    Wij hebben een dagje uit geweest vandaag naar Antwerpen . Nog een goede nachtrust
    en tot morgen.
    Grtjes Willy en Rosette 🌛
  3. Kristel:
    22 februari 2020
    Wat je op een weekje toch allemaal kan beleven,he ! Geniet nog van de laatste dagjes.
    En veilige thuiskomst alvast. Groetjes, Kristel