Dag 4

19 februari 2020 - Sirkka, Finland

Net terug van ons avondlijk tochtje met de scooter richting noorderlicht. Met enige vertraging zijn we rond 20u30 vertrokken. Een half uurtje te laat. Om dit te compenseren werd de snelheidsbegrenzer van de sneeuwscooter gedisabeld. In plaats van 40 km/h gingen we op bepaalde momenten tegen 80 km/h. Toch een beetje eng in het donker. Op de locatie aangekomen werden we eerst getrakteerd op chocomelk, een donut en een rendierworst die jezelf moest grillen. Deze laatste heb ik laten passeren. Al een geluk.

We waren nog maar net op het ijs of we hadden al prijs. Na het diafragma aangepast naar 1.4 i.p.v. 2.8 te hebben kreeg ik de groene schijn op mijn display te zien (voor de specialisten onder ons: iso 400, sluitertijd 8''). Tijd dus om mijn timer te starten. Ik heb zo een 26 foto's kunnen nemen. Daarna was het schouwspel voorbij. Nog wat staan wachten tot het signaal kwam om te vertrekken. Net toen we aan de startlocatie kwamen was er daar ook iets te zien. Maar ook dat was snel voorbij. Niet voldoende om lager kou te lijden, de thermometer gaf immers - 10 °C aan.

Volgens de app van Chantal hebben we morgenavond weer een kans. Ik ben benieuwd.

1. Daniël Lombaerts:
    20 februari 2020
    Ben benieuwd naar uw foto's Dirk.
  2. Hendrik Carsauw:
    20 februari 2020
    Dirk, nog geen heimwee naar een cruise op de Middellandse zee ?
  3. Dirk DM:
    20 februari 2020
    De drank op de cruise inbegrepen, hier redelijk duur. Om die reden misschien wel.