Dag 1 en een half.

17 februari 2020 - Sirkka, Finland

Na een zalige nachtrust deze morgen heerlijk ontbeten. Nadien nog een sanitaire stop voor dat we onze werkoveral gingen aandoen. Met zo een onding aan naar het toilet is immers moeilijk. Gelukkig houd hij ons wel warm (en dat is toch de bedoeling).

Op het programma vandaag een sneeuwscootersafari naar een rendierenfarm, inclusief een sledetocht. Diegene onder ons die ooit het filmpje van de sleetocht van Marc Marie Huybrechts hebben gezien in 'Beste Vrienden' hadden een bang hartje. Dit filmpje moeten jullie maar eens googelen. Dan weten jullie onmiddellijk wat ik bedoel. Uiteindelijk heeft het zo een vaart niet gelopen. Al werd voor sommigen onder ons de rendieren toch een beetje familiair. Hier heb ik momenteel geen beelden van. Die krijgen jullie ongetwijfeld te zien in de aftermovie.

Na de middag zijn we nog een kleinigheid gaan eten in het dorp. Nadien terug naar de kamer. Chantal zit nu in de sauna, ik achter mijn klavier.

Het goede nieuws is dat er vanavond véél kans kans is om de aurora te zien. Nog beter nieuws: geen wolkje te bespeuren. Hopelijk blijft dit zo. De begeleider deze morgen heeft een mooie spot aangeduid waar we naar toe moeten. Midden op een bevroren meer. Gelukkig niet al te ver van het hotel. Bij temperaturen van -7 °C toch belangrijk. Ik zal maar een zakflesje meenemen zeker?.

Zo dadelijk  een laatste check van het fotomateriaal en dan partitos. Hoe het afloopt horen jullie later. Ik kan alvast verklappen dat er morgen opnieuw een sneeuwscootertocht op het programma staat. Deze keer naar een ijshotel. Chantal neemt dan het stuur, dan heb ik mijn handen vrij om te filmen.

1. Anne Schoeters:
    17 februari 2020
    goh jongens, t' is daar echt wel keimooi ! Het filmpje van Marc Marie heeft Chantal me laten zien en als jullie maar de helft plezier gehad hebben dan was jullie uitstap al meer dan geslaagd. En nu nog duimen dat jullie een nachtuitstap kunnen maken ! groetjes
    Anne